Træning

Der kan være forskellige grunde til at træne. Nedenfor ser du vores hold. Klik på holdene for en forklaring.

Genoptræning

En del af behandlingen kan foregå som træning i vores træningscenter, som er indrettet med henblik på genoptræning.
Du får et individuelt træningsprogram tilrettelagt efter de problemer, vi fandt under den fysioterapeutiske undersøgelse og eventuelle behandling.

Vi instruerer dig grundigt i øvelserne og følger dig i hele træningsforløbet. Dette sikrer at programmet hele tiden er optimalt for dig og at der er en løbende progression i træningen. Træningen foregår sammen med andre på et af vore mange hold. Holdene kan have op til 8 deltagere.

Der trænes typisk 2 gange om ugen.

Ofte vil du mærke en øjeblikkelig effekt af træningen. Nogle har dog en forbigående opblussen af deres symptomer, dette er helt normalt og erstattes ofte hurtigt af bedring i symptombilledet.
Blivende forandringer i musklerne tager tid, du skal regne med at træne i mindst tre måneder. Vores erfaring er, at langt de fleste bliver rigtig glade for træningens effekt og fortsætter i længere tid.

Træningen kan også bruges forebyggende. På den måde kan du minimere sandsynligheden for at generne kommer igen.

Fysisk aktivitet giver større velvære i din dagligdag. Du vil få mere energi samt et større overskud og du vil kunne forebygge livsstilssygdomme.

Fysio-Pilates

Fysio-Pilates er en træningsmetode med fokus på at styrke kroppens eget muskelkorset omkring rygsøjle, talje (mave- og rygmuskler) og bækkenbund. Dårligt muskelkorset kan give smerter i bækken, ryg eller nakke.

Der arbejdes med kropsholdning, kropsbevidsthed og kropskontrol ved at kombinere vejrtrækning med små blide bevægelser for herved at skabe en balance mellem muskler og led. Dette giver bedre stabilitet og styrke og kan dermed sænke/fjerne smerter i bækken, ryg, nakke eller skuldre.

Fysio-Pilates kan desuden give en bedre holdning, øge velbefindende og virke afspændende. Det er således en god metode til at stresse af på.

Fysio-Pilates kræver ikke henvisning fra egen læge.

Træning mandage fra kl. 17 – 18.

Træning ved fysioterapeut Betina V. T. Madsen, Sebrina B.S. Odde eller Rasmus Røjkjær

Kig indenfor i vores hyggelige lokaler

Kontaktoplysninger

Ørnevej 1 A | 6920 Videbæk