Træning

Der kan være forskellige grunde til at træne. Nedenfor ser du vores hold. Klik på holdene for en forklaring.

Genoptræning

En del af behandlingen kan foregå som træning i vores træningscenter, som er indrettet med henblik på genoptræning.
Du får et individuelt træningsprogram tilrettelagt efter de problemer, vi fandt under den fysioterapeutiske undersøgelse og eventuelle behandling.

Vi instruerer dig grundigt i øvelserne og følger dig i hele træningsforløbet. Dette sikrer at programmet hele tiden er optimalt for dig og at der er en løbende progression i træningen. Træningen foregår sammen med andre på et af vore mange hold. Holdene kan have op til 8 deltagere.

Der trænes typisk 2 gange om ugen.

Ofte vil du mærke en øjeblikkelig effekt af træningen. Nogle har dog en forbigående opblussen af deres symptomer, dette er helt normalt og erstattes ofte hurtigt af bedring i symptombilledet.
Blivende forandringer i musklerne tager tid, du skal regne med at træne i mindst tre måneder. Vores erfaring er, at langt de fleste bliver rigtig glade for træningens effekt og fortsætter i længere tid.

Træningen kan også bruges forebyggende. På den måde kan du minimere sandsynligheden for at generne kommer igen.

Fysisk aktivitet giver større velvære i din dagligdag. Du vil få mere energi samt et større overskud og du vil kunne forebygge livsstilssygdomme.

Fysio-Pilates

Fysio-Pilates er en træningsmetode med fokus på at styrke kroppens eget muskelkorset omkring rygsøjle, talje (mave- og rygmuskler) og bækkenbund. Dårligt muskelkorset kan give smerter i bækken, ryg eller nakke.

Der arbejdes med kropsholdning, kropsbevidsthed og kropskontrol ved at kombinere vejrtrækning med små blide bevægelser for herved at skabe en balance mellem muskler og led. Dette giver bedre stabilitet og styrke og kan dermed sænke/fjerne smerter i bækken, ryg, nakke eller skuldre.

Fysio-Pilates kan desuden give en bedre holdning, øge velbefindende og virke afspændende. Det er således en god metode til at stresse af på.

Fysio-Pilates kræver ikke henvisning fra egen læge.

Træning mandage fra kl. 17 – 18.

Træning ved fysioterapeut Sebrina B.S. Odde

Før-/efterfødselstræning

Skal du være mor eller har du lige født ? Så er denne træning lige noget for dig.
– Et hold der giver dig mulighed for at komme gennem de forandringer, du og din krop gennemlever under graviditeten og i tiden efter.

Før fødselstræning – Skridt mod vellykket graviditet og fødsel.
Efterfødselstræning – Vende stærkt tilbage efter graviditet og fødsel.

Træningen består af:

  • Kredsløbstræning
  • Træning af bækkenbund
  • Stabilitetstræning af ryg, hofte og bækken
  • Træning af nakke og skulder
  • Træning med de små guldklumper

    Dertil kan holdet tilbyde sociale relationer med andre kvinder i samme situation, samt informationer om kroppens forandringer under og efter en graviditet.

    Træning tirsdage fra kl. 10 – 11

    Træning ved fysioterapeut Christina Lykke Kristensen

  • Fysio-Fitness

    Fysio-Fitness henvender sig til dig, der gerne vil i gang med at træne og motionere, men tøver pga. gener/smerter i muskler eller led.
    Fysio-Fitness er også velegnet til genoptræning af idrætsskader eller andre former for muskel og ledskader.
    Fysio-Fitness er holdtræning der foregår i træningscentret under vejledning af fysioterapeut. Træningen tilrettelægges efter dit behov med individuel træningsplan. Træningen har en varighed af ca. 1 time, 1-2 gange ugentligt.

    Før første træning er der en samtale, hvor dit behov og dine mål afklares.

    Fysio-Fitness kræver ikke henvisning fra egen læge.

    Stabilitetstræning

    Stabilitetstræning er en træningsmetode med fokus på at styrke kroppens fundament. Kroppens fundament er det indre muskellag dvs. musklerne omkring rygsøjle og talje (mave- og rygmuskler). Dårligt fundament kan give gener i ryg eller nakke.

    Træningen af de indre muskellag sker ved langsomme gentagne bevægelser med lav belastning og under fuld kontrol. Hvis belastningen er for stor opnår du ikke stabilitet, men at de ydre muskler taget over med risiko for overbelastning til følge.

    Træningen foregår på hold og har en varighed af ca. 1 time, 1-2 gange ugentligt.

    Stabilitetstræning kræver ikke henvisning fra egen læge.

    Fortsæt din genoptræning

    Har du været i et genoptræningsforløb og har svært ved at motivere dig selv til at fortsætte på egen hånd?

    Så tilbyder vi superviseret træning med fokus på din skade, på hold med andre som også arbejder på at blive helt skadesfri.

    Træningen er også for dig, som gerne vil forebygge gener eller belastninger fra arbejdet, eller til dig som har fået en skade, men ikke tidligere har været i et genoptræningsforløb.

    Kontakt os for opstart af dit forløb

    Træningen foregår i Videbæk Idræts- og Fritidscenter.

    Træning ved en af klinikkens fysioterapeuter

    Kom i gang med motion

    Har du svært ved at finde motivation til motion i hverdagen?
    Har du svært ved at finde bevægelsesglæde?
    Har du svært ved at komme i gang med at motionere, f.eks. på grund af type 2 diabetes, lidt for mange kilo eller evt. mindsket energi i hverdagen?

    Hvis overstående passer på dig, så kom og afprøv forskellige motions- og bevægelsesformer på vores nye hold i Videbæk Idræts- og Fritidscenter.
    Vi vil køre forskellige temaer, så der er en chance for at blive fortrolig med de forskellige former for motion, og dermed finde bevægelsesglæden og motivation til at opretholde en mere aktiv livsstil.

    Fælles for træningerne er at fokus er på glæde ved bevægelse og ikke ydeevnen.

    Kig indenfor i vores hyggelige lokaler

    Kontaktoplysninger

    +45 96 94 02 34
    Ørnevej 1 A | 6920 Videbæk
    Videbaek-fysioterapi@mail.dk

    Åbningstider

    Man – Tors: 8.00 - 18.00
    Fredag: 8.00 - 16.00

    Berits Klinik for Massage og Velvære:

    Tirsdag: 15.00 - 18.00
    Onsdag: 16.00 - 19.00




    ×

    Menu

    Ring til os

    Skriv til os

    Kontakt os

    * Alle felter skal udfyldes

    Find os